3.2 C
Włodawa

Wycieczka do Pragi – relacja

POLECAMY - Najnowsze Wpisy

P1030148W dniach 22-25.04.2015r członkowie grupy IPA Włodawa wraz z bliskimi spędzili niezapomniane chwile na wycieczce w Pradze.  Pomimo różnorodności w składzie grupy – bowiem oprócz członków Regionu IPA Włodawa pojechali pracownicy policji i straży pożarnej – integracja przebiegała prawidłowo. Grupa od początku była zdyscyplinowana. Punktualnie wyjechaliśmy busem z Włodawy – po drodze dołączyły do nas koleżanki z NOSG w Chełmie. Całonocna podróż przebiegała w miłej atmosferze nad tym by było „ cool” czuwało biuro podróży „ Cool – Tour” z Lublina.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po całonocnej jeździe przywitaliśmy czeską stolicę. Pogoda dopisywała, nastroje również – nie było czasu na odpoczynek – czekało mnóstwo atrakcji.

Pełni pozytywnej energii udaliśmy się na zwiedzanie – widzieliśmy m.in.: Hradczany, Klasztor Norbertanów, Pałace arystokracji, Zamek Królewski, Rynek Staromiejski z zegarem astronomicznym Orloj. Na zakończenie dnia wzięliśmy także udział w rejsie statkiem po Wełtawie. Po dniu pełnym wrażeń zakwaterowaliśmy się w Hotelu Jaśmin a wieczorem wyruszyliśmy na degustację słynnego czeskiego piwa po czym późno w nocy udaliśmy się na zasłużony wypoczynek bo kolejne dni zapowiadały się równie ciekawie.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Policji, gdzie mogliśmy poznać dawne metody pracy Czeskiej Policji oraz podziwiać stare rekwizyty. Następnie pojechaliśmy do centrum by kontynuować zwiedzanie starego miasta. m.in.: Hradczany, Katedrę Św.Wita, Ogrody Walandstain’a, spacerowaliśmy po słynnym Moście Karola. Z uwagą oraz wielką przyjemnością wysłuchaliśmy opowieści naszego przewodnika Pana Radka ( szczerze polecamy!). Wieczorną atrakcją drugiego dnia wycieczki były słynne Kriżikowe Fontanny, które tańczyły do współczesnych kombinacji muzycznych.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prócz zwiedzania i nasycania oczu niesamowitymi widokami dostarczaliśmy też pokarmu dla ciała – tradycji kulinarnej stało się zadość gdyż podczas pobytu w Pradze serwowano nam narodowy przysmak czyli czeskie knedliczki. Opinie na ich temat były podzielone – ale o gustach przecież się nie dyskutuje!

Trzeciego dnia pożegnaliśmy Pragę, by udać się do kraju i po Polskiej stronie Sudetów rozkoszować się widokami z Rezerwatu w Błędnych Skałach, gdzie kręcone były zdjęcia do takich produkcji filmowych jak „Opowieści z Narnii” czy „Przyjaciel Wesołego Diabła”.

P1030278Podczas wycieczki dopisywała mam znakomita, słoneczna pogoda dzięki czemu okoliczności przyrody miały szansę roztoczyć przed nami swe piękno w całej okazałości. Widoki były zapierające dech w piersiach! Z żalem żegnaliśmy te piękne widoki ale też w pełni zintegrowani, rozśpiewani i radośni wracaliśmy do domów.

Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę przedstawicieli Regionu IPA za wkład w realizację projektu oraz czuwanie nad jego przebiegiem, Pana przewodnika i naszych opiekunów – biura „ Cool Tour” – jesteście naprawdę cool!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kolejna wycieczka już we wrześniu – tym razem ruszamy tropem Drakuli zwiedzać krainę Siedmiogrodu.

Tekst : Anna i Małgorzata Topolska

Zdjęcia : Anna i Małgorzata Topolska,

Arkadiusz Gaj

Elżbieta Niejedli

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Przewodnicząca

14 °

Polecamy

32 Finał WOŚP z IPA Włodawa

We Włodawie, Lublinie, Warszawie i wielu innych miejscach w kraju i za granicą nasi członkowie po raz kolejny aktywnie włączyli się w działania na...

Nowy Rok – nowe plany :)

Plany na rok 2024 będą na bieżąco modyfikowane więc zaglądajcie co jakiś czas 🙂 Wstępnie nasze plany to : Karnawałowy bal służb mundurowych w Okunince –...

Nowe legitymacje na 2024 rok :)

Już niebawem będzie można odbierać nowe legitymacje potwierdzające przynależność do IPA w 2024 roku. Legitymacje i naklejki na nowy rok wkrótce trafią do przedstawicieli...