-0 C

POLECAMY - Najnowsze Wpisy

BAJKOWE ZAMKI LUDWIKA SZALONEGO –

BAWARIA 2018

Tegoroczną majówkę członkowie Regionu IPA Włodawa spędzili na niezwykłej wycieczce do bajkowych zamków Ludwika Szalonego. Ponad 40 osobowa grupa miała okazję zwiedzić Pilzno, Monachium, Fussen, Neuschwanstein i inne niesamowite miejsca. Wyjazd organizowała dla nas nasza niezastąpiona Zasłużona Monika Kowalczyk z Cool – Tour. Dziękujemy!

28 kwietnia 2018 roku grupa członków Regionu IPA Włodawa wraz z przyjaciółmi wyruszyła w trasę. Od początku wyjazdu królowała Cool – atmosfera, ciekawe opowieści, komfortowy autokar i świetna ekipa. Kolejnego dnia w Czechach zwiedzaliśmy Browar w Pilznie i degustowaliśmy tamtejsze specjały, które przy tak słonecznej i pięknej pogodzie smakowały wyśmienicie. Następnie pojechaliśmy do stolicy Bawarii – Monachium. Tam zwiedzaliśmy Stare Miasto, trafiliśmy też na wystawę BMW. Odwiedziliśmy m.in. Kościół NPM – najbardziej charakterystyczny wizerunek miasta, stary i nowy ratusz, plac mariacki , zamek Wittelsbachów –rezydencję bawarskich królów i książąt. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Fussen – najlepiej zachowanych średniowiecznych zamków Bawarii. Następnie czekały na nas kolejne zamki – Neuschwanstein – zwany Zamkiem Króla Bajkinajbardziej znanego zamku Ludwika II, symbolu zamków bawarskich, który był inspiracją dla Walta Disneya, zamek Hohenschwangau w którym swoje dzieciństwo spędził król Ludwik. Zwiedzaliśmy też Ettal-Klasztor Benedyktynów zbudowany na planie dwunastoboku o średnicy ok. 25 m jako ideowa kopia Grobu Pańskiego w Jerozolimie, słynne miejsce pielgrzymkowe Wieskirche a następnie zamek LinderhofKrólewską Willę – pałac Ludwika II zbudowany w neobarokowym stylu. Tam przeszliśmy wśród fontann do sztucznej jaskini zbudowanej na życzenie króla, odwiedziliśmy też Garmisch-Partenkirchenzimową stolicę Niemiec. Następnie pojechaliśmy na Jezioro Chiemsee zwane również „Morzem Bawarskim”, gdzie czekał nas rejs po jeziorze a następnie wizyta w Zamku Herrenchiemseekompleksie parkowo – pałacowym zbudowanym na wzór Wersalu. W drodze powrotnej po przerwie w Salzburgu i spacerze po mieście Mozarta w cudownych nastrojach i pełni niesamowitych wrażeń wróciliśmy do kraju.

Dziękujemy Monice i Tomkowi za bezpieczną i pełną niezapomnianych wrażeń i widoków podróż, za niesamowitą pogodę i pełen atrakcji program. Było naprawdę COOL!

tekst / zdjęcia : Przewodnicząca

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nowe Wpisy

9 °

Polecamy

32 Finał WOŚP z IPA Włodawa

We Włodawie, Lublinie, Warszawie i wielu innych miejscach w kraju i za granicą nasi członkowie po raz kolejny aktywnie włączyli się w działania na...

Nowy Rok – nowe plany :)

Plany na rok 2024 będą na bieżąco modyfikowane więc zaglądajcie co jakiś czas 🙂 Wstępnie nasze plany to : Karnawałowy bal służb mundurowych w Okunince –...

Nowe legitymacje na 2024 rok :)

Już niebawem będzie można odbierać nowe legitymacje potwierdzające przynależność do IPA w 2024 roku. Legitymacje i naklejki na nowy rok wkrótce trafią do przedstawicieli...