3.1 C
Włodawa

Wycieczka na Węgry – relacja

POLECAMY - Najnowsze Wpisy

W dniach 17 – 21 września 2014 roku Region IPA Włodawa Lubelskiej Grupy Wojewódzkiej zorganizował wycieczkę na Węgry. Po całonocnej jeździe, w godzinach porannych dotarliśmy do naszego miejsca zakwaterowania, którym było malownicze miasteczko mające status uzdrowiska – Mezokovesd. Po zakwaterowaniu w domkach, nieco zmęczeni udaliśmy się na śniadanie, gdzie powitał nas właściciel restauracji, który do złudzenia przypominał restauratora Rene z kultowego serialu „Allo Allo”.

Po śniadaniu i krótkim odpoczynku wszyscy udali się do kompleksu basenów termalnych, gdzie zregenerowaliśmy siły po trudach podróży.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do stolicy Węgier – Budapesztu, tam czekał już przewodnik, który zapoznał nas z najciekawszymi miejscami tego przepięknego miasta. Zwiedziliśmy centrum, parlament, katedrę Świętego Stefana, baszty rybackie. Bardzo fajnym przeżyciem był godzinny rejs statkiem po Dunaju w czasie którego przy lampce wina podziwialiśmy zabytki Budapesztu. Nasz pobyt w stolicy Węgier zakończyliśmy na Wzgórzu Gellerta, z którego rozciąga się piękny widok na miasto, a w związku z tym, iż byliśmy w tym miejscu wieczorem, podświetlone różnymi kolorami budynki przepięknie odbijające się w wodach Dunaju dodatkowo potęgowały nasze doznania. Poranek niemiło nas zaskoczył, bowiem Pan Józef – nasz przewodnik, którego nie polecamy i z którego usług już nie skorzystamy zostawił nas i znikł….Ale kolega Jarek i nasi gospodarze stanęli na wysokości zadania i jeszcze milej i jeszcze ciekawiej zorganizowali nam kolejny dzień.

Ostatni dzień naszego pobytu na Węgrzech to miasto Eger, do którego udaliśmy się po śniadaniu zjedzonym u naszego restauratora „Rene”. Najpierw była wizyta w piwnicach winnych, gdzie degustowaliśmy różnego rodzaju wina, a następnie mogliśmy na własne oczy zobaczyć jak wygląda proces jego produkcji w jednej z bardzo wielu w tym rejonie Węgier winnic. Kolejnym etapem naszego pobytu w Egerze było zwiedzanie tego pięknego miasteczka, które zakończyliśmy pobytem w „Dolonie Pięknej Pani”. Tam znajduje się bardzo wiele restauracji z piwnicami winnymi. W jednej z nich przy przepysznym gulaszu po raz kolejny mieliśmy możliwość spróbowania różnych win z egerskich winnic.W świetnych nastrojach powróciliśmy do naszych domków w Mezokovesd i tam przy zakupionym w Egerze winie integrowaliśmy się, żałując jednocześnie, iż czas naszego pobytu na Węgrzech zmierza ku końcowi.

W niedzielę rano po śniadaniu udaliśmy się w drogę powrotną do Polski i w godzinach wieczornych powróciliśmy do naszych miejsc zamieszkania. W związku z tym, iż wszyscy uczestnicy byli zadowoleni z wycieczki zorganizowanej przez nasz Region, już mamy plany na kolejną eskapadę. Kolejna już w kwietniu – tym razem ruszamy podbijać Pragę!

Tekst – Andrzej Szawuła

Zdjęcia – Andrzej Kupracz, Andrzej Szawuła

Informacja o wyjeździe również tu :

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Przewodnicząca

14 °

Polecamy

32 Finał WOŚP z IPA Włodawa

We Włodawie, Lublinie, Warszawie i wielu innych miejscach w kraju i za granicą nasi członkowie po raz kolejny aktywnie włączyli się w działania na...

Nowy Rok – nowe plany :)

Plany na rok 2024 będą na bieżąco modyfikowane więc zaglądajcie co jakiś czas 🙂 Wstępnie nasze plany to : Karnawałowy bal służb mundurowych w Okunince –...

Nowe legitymacje na 2024 rok :)

Już niebawem będzie można odbierać nowe legitymacje potwierdzające przynależność do IPA w 2024 roku. Legitymacje i naklejki na nowy rok wkrótce trafią do przedstawicieli...