3.1 C
Włodawa

IV edycja rajdu dookoła Polski „Szlakiem Polskich Granic” Podsumowanie

POLECAMY - Najnowsze Wpisy

rowery_2013_003Dobiegła tegoroczna edycja rajdu dookoła Polski „Szlakiem Polskich Granic”. W tym roku rozpoczęliśmy w Centralnym Ośrodku Szkolenia Straży Granicznej w Koszalinie. Uroczystego otwarcia dokonali Komendant Ośrodka oraz Prezydent Sekcji Polskiej IPA. Po krótkiej uroczystości, wymianie upominków zwiedzeniu Sali Tradycji po której oprowadził nas pan mjr SG Mariusz Skrzyński rozpoczęliśmy przygotowania do jazdy. Tradycją naszych wyjazdów staje się honorowy przejazd przez miasto, który rozpoczynamy w asyście samochodów Policji i Straży Granicznej. Dodatkowo w tym roku towarzyszyli nam do granic miasta na rowerach funkcjonariusze SG pełniący służbę w COS SG. rowery_2013_035Dzień pierwszy to trasa Koszalin-Kołobrzeg- Wisełka. Kolejny dzień wyjeżdżamy do Szczecina. Po przeprawieniu się promem do Świnoujścia postanawiamy sprawdzić stan ścieżek rowerowych w Niemczech. Wspólny polsko-niemiecki szlak wokół Zalewu Szczecińskiego ma długość 290 km. Na ścieżkach w Niemczech widzieliśmy nawet profesjonalnie trenujących kolarzy. Do Polski wjechaliśmy z powrotem w Dobieszczynie.rowery_2013_008 Tego dnia najwytrwalsi pokonali ponad 180 km. Trzeci dzień przywitał nas piękną słoneczną pogodą także w końcu można było jechać w krótkich strojach. Po drodze wiele miejsc z historii granic Polski. Na początek jeszcze w Szczecinie Wały Chrobrego i jazda do Gryfina kolejne miejscowość Chojna, Cedynia (pierwsza bitwa w 972 roku) i dalej wzdłuż Odry. Na każdym kroku na tym etapie dało się czuć atmosferę historii. Znaleźliśmy miejsce posadowienia pierwszego słupa granicznego(miejscowość Czelin), miejsce upamiętniające przeprawę przez Odrę I Armii Wojska Polskiego w 1945 roku w drodze na Berlin(miejscowość Siekierki). Po lekko 100 km na nocleg stanęliśmy w Starych Łysogórkach. Rano znów pogoda zachęcająca do jazdy- ciepło słońce opalamy się na rowerach. Na dziś znów lekko ponad 100 km i na nocleg zatrzymujemy się bez kłopotów i problemów w miejscowości Kłopot. Atrakcją tej miejscowości jest podobno jedyne w Polsce muzeum bociana białego. rowery_2013_021Po zwiedzeniu tego miejsca zostajemy tam na nocleg. Dojechały stroje- serdeczne podziękowania za nie naszemu koledze Pawłowi Banaszkowi i jego firmie. Wszyscy w nowych jednakowych profesjonalnych strojach ruszamy w piątek do siedziby Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim. Po krótkiej uroczystości powitania i spotkaniu z Komendantem Oddziału oraz Komendantem Powiatowym Policji zostaliśmy „porwani” przez Przewodniczącego Regionu IPA Krosno Odrzańskie kolegę Jarosława Żagunia. Zwiedziliśmy Salę Tradycji i przy kawie i ciastku podsumowaliśmy tegoroczną edycję

rowery_2013_036   rowery_2013_022 rowery_2013_026

Rajd odbył się w terminie 03 do 03.06. 2013 roku na trasie Koszalin- Krosno Odrzańskie. Łącznie 570 km z czego na rowerach około 550km w czasie 24 godziny i 34 minuty co dało średnią 22,4 km/h. Specjalne podziękowania kieruję(my) do firmy EWIKA Pana Karola Litaszewskiego za użyczenie nam pojazdu i jego brata Pawła nasz kierowca i KWATERMISTRZ- nie było rzeczy niemożliwych. Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc okazaną nam na każdym kroku w czasie przygotowań oraz realizacji tegorocznego rajdu. Zgodnie ze scenariuszem kolejny etap za rok z Krosna Odrzańskiego do Kłodzka.

rowery_2013_032rowery_2013_041rowery_2013_012Tekst: Wojciech Sokołowski

Zdjęcia: Wojciech Kupracz

Region IPA Włodawa Lubelska Grupa Wojewódzka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nowe Wpisy

14 °

Polecamy

32 Finał WOŚP z IPA Włodawa

We Włodawie, Lublinie, Warszawie i wielu innych miejscach w kraju i za granicą nasi członkowie po raz kolejny aktywnie włączyli się w działania na...

Nowy Rok – nowe plany :)

Plany na rok 2024 będą na bieżąco modyfikowane więc zaglądajcie co jakiś czas 🙂 Wstępnie nasze plany to : Karnawałowy bal służb mundurowych w Okunince –...

Nowe legitymacje na 2024 rok :)

Już niebawem będzie można odbierać nowe legitymacje potwierdzające przynależność do IPA w 2024 roku. Legitymacje i naklejki na nowy rok wkrótce trafią do przedstawicieli...