9.6 C
Włodawa

WYCIECZKA LUBELSKIEJ IPA W BESKID ŚLĄSKI

POLECAMY - Najnowsze Wpisy

W dniach 22 – 25 czerwca 2023 roku Prezydium Zarządu Lubelskiej Grupy Wojewódzkiej IPA wspólnie z Regionem IPA Lublin zorganizowało wycieczkę autokarową w Beskid Śląski (Wisła i okolice) dla członków Regionów IPA wchodzących w skład Lubelskiej Grupy Wojewódzkiej.

Czwartkowego, słonecznego poranka, wyruszyliśmy z Lublina w kierunku Wisły. W połowie drogi zrobiliśmy sobie przerwę na zwiedzanie Krakowa (czas wolny na zwiedzanie indywidualne). W godzinach wieczornych dotarliśmy do zaprzyjaźnionego Ośrodka Wypoczynkowego „U Fojta” w Wiśle Jawornik, gdzie po przepysznej obiadokolacji przygotowanej dla nas przez właściciela obiektu, pomimo zmęczenia prowadziliśmy intensywne rozmowy w podgrupach (najciekawsze i najdłuższe były te przy basenie zewnętrznym).

W piątek rano (dzięki pomocy kol. Janusza Podżorskiego z IPA Cieszyn) mogliśmy zwiedzić Pałacyk Prezydencki w Wiśle, a następnie przemieściliśmy się do Cieszyna, gdzie w budynku Ratusza Miejskiego spotkaliśmy się z Sekretarzem Rady Miasta Cieszyn (podziękowania dla Przewodniczącego Regionu IPA Cieszyn kol. Janusza Kołdera, który zorganizowała to spotkanie, a następnie oprowadził nas po najważniejszych miejsca polskiego Cieszyna). Odwiedziliśmy również czeski Cieszyn, gdzie w restauracji „U Brandysa” mogliśmy spróbować czeskiego piwa i regionalnych smakołyków. Po południu odbyliśmy jeszcze przejażdżkę bryczkami w kierunku Baraniej Góry. Po wyczerpującym i pełnym wrażeń dniu, wszyscy powróciliśmy do hotelu, gdzie po krótkim odpoczynku bawiliśmy się przy grillu i muzyce oraz zabawach zaserwowanych nam przez dwuosobową góralską kapelę (podziękowania dla Kingi i Pawła). Prezes Lubelskiej GW IPA wyróżnił certyfikatami i odznakami długoletniej przynależności do naszego Stowarzyszenia trzech kolegów z Regionu IPA Lublin.

Niestety sobota przywitała nas drobnym i uciążliwym deszczem, ale nie poddaliśmy się i wyruszyliśmy w kierunku górskich szlaków (część wycieczkowiczów pozostała w hotelu, żeby skorzystać z basenu, jacuzzi, saun i groty solnej). Niestety opady deszczu spowodowały, że w połowie drogi na Baranią Górę zrezygnowaliśmy z próby dojścia do schroniska na tym górskim szczycie. Niektórzy z uczestników wycieczki „zdobyli” Czantorię, inni odwiedzili skocznię narciarską w Wiśle Malince, a jeszcze inni spacerowali po pięknym deptaku w centrum Wisły.

Wszystko co piękne niestety szybko się kończy. W niedzielę 25 czerwca, w godzinach porannych wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lublina. Odwiedziliśmy jeszcze „Ogrody Kapiasa” w Goczałkowicach Zdrój oraz Zamek w Pszczynie (podziękowania dla kol. Józefa Gorzałki z IPA Pszczyna za pomoc w organizacji zwiedzania tych miejsc).

Do Lublina wróciliśmy późnym wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni ze wspólnego wyjazdu w piękny Beskid Śląski. Musimy tu jeszcze wrócić, żeby zdobyć Baranią Górę!!!

Dziękuję Panu Dyrektorowi Generalnemu Browarów Lubelskich „PERŁA” za okazane wsparcie przy organizacji tego przedsięwzięcia.

Tekst: Piotr Wójcik

Zdjęcia: uczestnicy wycieczki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Przewodnicząca

14 °

Polecamy

32 Finał WOŚP z IPA Włodawa

We Włodawie, Lublinie, Warszawie i wielu innych miejscach w kraju i za granicą nasi członkowie po raz kolejny aktywnie włączyli się w działania na...

Nowy Rok – nowe plany :)

Plany na rok 2024 będą na bieżąco modyfikowane więc zaglądajcie co jakiś czas 🙂 Wstępnie nasze plany to : Karnawałowy bal służb mundurowych w Okunince –...

Nowe legitymacje na 2024 rok :)

Już niebawem będzie można odbierać nowe legitymacje potwierdzające przynależność do IPA w 2024 roku. Legitymacje i naklejki na nowy rok wkrótce trafią do przedstawicieli...